Ingressbilde

  03 Januar 2016

Tid for nyttårsforsetter!

Det er ikke så lett å lykkes og holde nyttårsforsettene over tid.

 

 

Jeg tror det er viktig å bli kjent med seg selv og finne den indre motivasjonen for å lykkes og finne roten til hva som må til. Altså noen små og enkle delmål for å oppnå hovedmålet.



For min del falt jeg ut av trening og har lyst å komme i gang igjen. For at jeg skal nå dette kreves god planlegging og nok energi. Det var nettopp energi jeg følte hindret meg å få det til. Jeg følte meg sliten.



Nyttårsforsettet mitt kunne fort vært å begynne å trene 3 dager i uken, men det ville jeg antagelig ikke lykkes med over tid, om jeg ikke tar tak i de primære behovene først.

Så mitt nyttårsforsett for 2016 er å få mer søvn hver natt!

Jeg tenker det vil gi mer energi og føle meg mindre sliten i hverdagen.




  • Legge meg slik jeg får mellom 7-9 timer søvn hver natt.

  • God logistikk i hverdagen – planlegging 

  • Vil bli mer uthvilt - energi

  • Orke å være mer aktiv!



Flere studier viser at mangel på søvn kan føre til




  • Konsentrasjonsvansker

  • Dårligere hukommelse

  • Hormonforstyrrelser

  • Økt energiinntak

  • Vekt økning

  • Energitap





Ellers vil jeg fortsette å lage mest mulig mat fra bunn og leke meg på kjøkkenet med gode smaker.



Jeg gleder meg til å ta fatt på det nye året!



Godt nytt år til dere alle og lykke til med nyttårsforsettene!



-Mette-



#nyttårsforsetter #mål #2016 #kosthold #aktiv